کاراته قهرمانی جهان| سعیدآبادی در فینال و بیرانوند در رده بندی قهرمانی جهان

23:16 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۰۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
کاراته قهرمانی جهان| سعیدآبادی در فینال و بیرانوند در رده بندی قهرمانی جهان
در پایان روز نخست پیکار‌های کاراته قهرمانی رده‌های پایه جهان در ایتالیا، نتایج نمایندگان ایران اعلام شد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در نخستین روز از پیکار‌های کاراته قهرمانی جهان در ایتالیا، فاطمه زهرا سعیدآبادی موفق شد با پشت سر گذاشتن تمام حریفانش به فینال رقابت‌های جهانی رده سنی امید راه یابد.

نماینده شایسته کشورمان ۴۵ روز پیش نیز موفق شده بود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین برسد.

سعیدآبادی کاراته کا وزن ۵۵- کیلوگرم، در تاتامی جهانی و در دور اول ۹ بر یک ماریسا حافظان از سنگاپور را شکست داد. سپس ۵ بر یک مایمویا نیانگ از سنگال را برد و در ادامه موفق شد ۵ بر ۲ بلا سامیشوآ از قزاقستان را مغلوب کند.

او در نیمه نهایی ۱۱ بر ۳ کواسنیکوا از اسلواکی را برد و مقتدرانه به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان ایتالیا راه یافت.

در وزن ۵۰- کیلوگرم: یلدا نقی بیرانوند ۴ بر یک مهتا قارئی از کانادا را در اولین دیدار برد.

سپس موفق شد ۶ بر ۲ نور تمیزل از ترکیه را شکست دهد. او در بازی سوم ۵ بر ۳ نتیجه را به اسگاردلی از کرواسی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه ۱۰ بر ۹ سارا اوناس از الجزایر را برد و راهی دیدار رده بندی شد و روز یکشنبه شانس خود را برای کسب نشان برنز امتحان خواهد کرد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم: مهرنگار احمدی ۹ بر یک باسایو از انگلیس را در اولین مبارزه برد. سپس ۴ بر ۳ یوهسون پاو از چین تایپه را مغلوب کرد و در ادامه موفق شد ۵ بر صفر آمل بوگرین از بلژیک را شکست داد. او در دیدار چهارم ۴ بر ۲ نتیجه را به ایونا لوباتو از اسپانیا واگذار کرد. با شکست نماینده اسپانیا و عدم راهیابی وی به فینال، مهرنگار احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، در اولین مبارزه فاطمه بداق ۹ بر ۲ ناتاشا چیچوژسکا از لهستان را برد و سپس مقابل زاپلینی از برزیل ۴ بر ۳ شکست خورد و با شکست کاراته کا برزیلی مقابل نماینده ایتالیا، فاطمه بداق حضور در ادامه رقابت‌ها را از دست داد.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم: حنانه صالحی ابتدا ۴ بر ۲ مقابل سالاما از مصر به برتری رسید و در بازی دوم ۴ بر ۲ مغلوب دیجانا بوتا از صربستان شد. با شکست نماینده صربستان و عدم راهیابی وی به فینال، حنانه صالحی از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، حسین علینژاد در اولین دیدار مقابل فلورین اوبیتز از آلمان پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی پیروز میدان شد و در دور دوم ۴ بر صفر نتیجه را به دوک چو دان از ویتنام واگذار کرد و با شکست حریف ویتنامی مقابل کاراته کایی از پرتغال، علینژاد هم از حضور در جدول شانس مجدد باز ماند.

در وزن ۶۷- کیلوگرم: امیررضا برزویی ۳ بر ۲ اوتا رونیوآ از گرجستان را شکست داد و در مبارزه دوم ۵ بر صفر مقابل اوزدمیر از آلمان باخت و با شکست نماینده آلمان و عدم راهیابی وی به فینال، امیررضا برزویی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، عرفان عسگری پور ابتدا ۷ بر یک ناریو لوپز از آنگولا را برد. سپس یک بر صفر نتیجه را به یوسف فرج از مصر واگذار کرد، اما با راهیابی کاراته کا مصری به فینال، عسگری پور هم به جدول شانس مجدد رفت. عسگری پور در این گروه پس از تساوی ۵ بر ۵ نتیجه را به گریگور اسنکو از مولداوی با قانون سنشو واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم: ابوالفضل نوری ۸ بر صفر بر گال کرزیسنیک از اسلوونی پیروز شد.

در بازی دوم ۹ بر یک هان لی جین از چین تایپه را برد. او در مبارزه سوم ۷ بر ۵ مقابل مارکوس گوتیرز از اسپانیا نتیجه را واگذار کرد و با شکست نماینده اسپانیا و عدم راهیابی وی به فینال، نوری هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *